Yeni araştırma: Sürücüler ücretli abonelikleri memnuniyetle karşılıyor
Özellikle dijital yayın platformlarında karşımıza çıkan aylık abonelik paketlerinin otomotiv segmentine büyük gelir sağlaması bekleniyor.
Günümüzde Lexus, Toyota ve Subaru gibi üreticiler otomobillerde çeşitli akıllı özellikleri kullanmak için aylık paketler sunmaya başladılar.
Otomobil şirketleri, müşterilere belirli özelliklere erişmeleri için aylık veya yıllık abonelikler sunarak satıştan sonra bile uzun vadeli gelir elde etmeyi amaçlıyor.
Örneğin Mercedes-Benz, EQS ve EQE’nin kilitli bir özelliğinin kilidini açmak için bir abonelik paketi başlattı. Ödeme yapan kullanıcılar, aracın motor gücünü artırabilecek.
Varsayılan olarak 215 kw gücünde bir motorla gelen EQE, bu özellik aktif edildiğinde 260 kw güç üretebiliyor.
Sürücüler ödemeye hazır
İlk başta arabalarda abonelik sistemleri için çıkarımlar vardı. Bazı sürücüler aracı satın aldıktan sonra fazladan para vermek istemedi. Ancak yeni araştırmalar bunun tersini gösteriyor.
Yeni araştırma, tüketicilerin araçlarına özellik eklemek için markaların abonelik sistemlerine para ödemeye istekli olduklarını ortaya koydu.
S&P Global Mobility’nin dünya genelinde 8.000’e yakın müşteri üzerinde yaptığı araştırmada, müşterilerin daha önce ücretsiz olan veya tek seferlik ek özelliklere abone olmak gibi olumsuz bir niyeti yok.
2016 model veya daha yeni bir araçta ücretsiz deneme veya mevcut abonelik deneyimi olan 4500 kişiye gelecekte abone olmak isteyip istemedikleri soruldu.
Ankete katılanların yüzde 82’si gelecekte yeni bir araç alırken bedelini ödeyerek abone olabileceklerini söyledi.
Tüketicilerin diğerlerinden daha fazla ödemeye razı oldukları bazı abonelik hizmetleri ve özellikleri de vardır.
Örneğin gelişmiş navigasyon, sürücü destek sistemleri ve güvenlik bunlar arasında yer alıyor.
Müşteriler, abonelik yoluyla BMW tarafından sunulan ısıtmalı koltuklar ve ısıtmalı direksiyon simidi gibi özellikler için ödeme yapmak istemiyor.