Ekonomi

Tüketici Konfederasyonu Başkanı Aydın Ağaoğlu, UKOME’nin taksi ücretlerine yaptığı zammı değerlendirdi.

Tüketici Konfederasyonu Lideri Aydın Ağaoğlu, UKOME’nin taksi ücretlerine yaptığı zammı değerlendirdi. Ağaoğlu, “Bu noktada UKOME kararlarının bağlayıcı olduğu unutulmamalıdır. Taksiciler memnun değil, rezerv fiyatları artı akaryakıt zamlandı. Güzel ama vatandaş taksi bulamıyor. Bu fiyatları daha da yükseltirseniz korsanlığa sebep olursunuz. Aslında bir korsan taksi var. Muhtemelen korsan taksiler de resmi sarı taksiler kadar İstanbul sokaklarında dolaşıyor. Buna rağmen vatandaş taksi bulmakta güçlük çekiyor” dedi.

UKOME toplantısında toplu ulaşımdaki yüzde 51,52’lik artışı yeterli bulmayan İstanbul Taksiciler Odası, yeni zam oranını belirlemek için İstanbul Esnaf ve Sanatkarlar Odası’na zam talebinde bulundu. İstanbul Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği ise UKOME tarafından belirlenen tarifede değişiklik yapma yetkimizin bulunmadığına dair yazılı açıklama yaptı. Tüketici Konfederasyonu Lideri Aydın Ağaoğlu, UKOME’nin indi bindi fiyatı ve taksimetre başlangıç ​​fiyatına yaptığı artışı değerlendirdi. Ağaoğlu, zam sonrası mağdur olanın taksiler değil vatandaşlar olduğunu belirterek, İstanbul’daki taksi sorununa vurgu yaptı. Fiyatlar arttıkça korsan taksilere ilginin artacağını belirten Ağaoğlu, ulaşımdaki tüm paydaşların bir çalıştayda toplanıp çözüm bulması gerektiğini söyledi.

‘İLK AÇILIŞ FİYATI ARTTI. KİLOMETRE FİYATI YÜZDE 51.5 ARTTI. AMA TAKSİ YOK

Ağaoğlu, “İstanbul Büyükşehir Belediyesi bünyesindeki Ulaşım Koordinasyon Merkezi, toplu ulaşım ve taksi ücretleri ile ilgili karar aldı. Bu karar bağlayıcıdır. Ama tüketiciyi memnun etmeyen bir tarafı var. O da şu taksi ücretlerine bindi, yüzde 75 zam yapıldı. İlk açılış ücreti artırıldı. Mil ücreti %51,5 artırıldı. Ama taksi yok. Yani vatandaş taksiyi bulamıyor. İstanbul’un nüfusu arttı. Taksi sorunu büyük. Ayrıca esnaf odası bu fiyatı beğenmedim diyor ama elinden bir şey gelmiyor. Tüketicinin yapabileceği bir şey yok. Tüketici fazla alıyorsa fişini alıp vermek zorunda. Bir taksi bile bu bedeli ödemek zorunda. Makbuzu alacak, aracın plakasını alacak. Bununla ilgili iki şey yapacak, biri İBB’ye şikayette bulunacak, ikisi ikisini de internetten yapacak. Bu noktada UKOME kararlarının bağlayıcı olduğu unutulmamalıdır. Taksiciler memnun değil, yedek modül fiyatları arttı, akaryakıt arttı. Güzel ama vatandaş taksi bulamıyor. Bu fiyatları daha da yükseltirseniz korsanlığa sebep olursunuz. Zaten korsan taksiler var. Muhtemelen korsan taksiler de resmi sarı taksiler kadar İstanbul sokaklarında dolaşıyor. buna rağmen vatandaş taksi bulmakta zorlanıyor. Sabah, akşam, mesai saatleri içinde dışarı çıkalım, taksi esnaf odası başkanı ile çıkalım. Bir taksi bulabilecek miyiz? Özellikle duran bir taksiye yakın dediğimizde sanki bizi alacakmış gibi oluyor. Piyango gibi. Bu nedenle bu konunun analizinde ilerleme kaydedilebilmesi için tüm tarafların katılımıyla bir çalıştay yapılması gerekmektedir. Çünkü orada şoförler var, plakalılar var ama bütün bunlar yapılırken bir de tüketici var. Yani taksi müşterisinin görüşünün alınabilmesi için tüketici temsilcisinin de bulunması gerekmektedir. Akademisyenler, kamu otoritesinin uzmanları hep bir arada. Orada çalışan şoförler 12 saat direksiyon yapıyor. Günlük yevmiye çıkarmasa bile cebinden doldurup plaka sahibine götürmek zorundadır. Gerilim altındayken trafiğin çok yoğun olduğu bir saatte müşterisinin yoğun bir kısa mola vermesini istemez. Çünkü kendisinden istenen parayı tahsil edemezse cebinden yevmiyesini tamamlayacaktır. Bütün gün boşuna araba süreceğini söyledi.

‘UKOME KARARLARI BAĞLAYICIDIR’

UKOME’nin aldığı kararın bağlayıcı olduğunu vurgulayan Ağaoğlu, “Ancak teknoloji çağındayız. Yönetimde olsak bir önerimiz olurdu. GPRS denilen teknik takip sistemleri var. Araç nerede, taksimetre dolu mu boş mu elektronik olarak takip edilebiliyor.Bakın İzmir’de taksimetreler elektronik olarak ayarlanıyor.Yani taksiler yeni tarifeyi ayarlamak için bu kadar saat gidip sıraya girmedi.Dolayısıyla teknoloji kullanılmalı .Tarafların görüşü alınmalı.Burada en büyük mağdur plaka sahipleri değil.Yolcu zamanında taksiyi bulamıyor.Taksi hizmeti bir kamu hizmetidir.Her zaman göstermem diyerek işlem yapamaz. O taksiye binenlerin bile İBB’den ehliyet alması gerekiyor.Evrakları askıya alınabilir,dondurulabilir.UKOME kararları bağlayıcıdır.İsterlerse idari yargıda gerekli çabayı gösterirler.Ancak bu durumu yaşayan tüketiciler Buradaki en büyük sorun taksi bulamamak dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu